Als Planet-abonnee maak ik al jarenlang gebruik van de faciliteiten die provider Planet mij biedt, zo ook voor deze website. Onlangs kreeg ik een brief en een e-mail van Planet waarin met grote vet gedrukte letters werd aangekondigd:

Planet heet voortaan KPN.

"En voor u verandert er niets!"

en dit staat ook op hun site (inmiddels KPNVANDAAG.NL) te lezen met de aanvulling "de service blijft gelijk aan wat u gewend was".

Groot was mijn verbazing toen op 4 juli jl. eerst de bezoekersteller op de homepage van deze site uitviel en een paar dagen later ook het antwoordformulier van de schaakopgave, het aanmeldformulier voor de jeugdschaaklessen en het formulier om schaakpartijen in te sturen.

Eerst dacht ik nog dat het te maken had met het omschakelen van Planet naar KPN, maar toen de faciliteiten na een paar dagen nog niet werkten heb ik toch maar een e-mail gestuurd naar de helpdesk van Planet (KPN).
Het antwoord kwam een dag later. Voor dit soort moeilijke vragen moest ik telefonisch contact opnemen met een 0900-nummer à zoveel cent per minuut.

Na 15 minuten in de wacht te hebben gestaan, wist een 1e lijns-medewerker mij na 10 minuten te vertellen dat hij dit door moest geven aan de 2e lijn en dat ik binnen 48 uur teruggebeld zou worden.

OK, dat werd 'slechts' 24 uur later. Ik kreeg een ongeïnteresseerde zuchtende en kreunende waarschijnlijk 2e lijns-medewerker aan de lijn, die 3 keer moest overleggen met "zijn meerdere" en vervolgens tot de conclusie kwam dat KPN betreffende faciliteiten niet meer ondersteunde.
Op mijn vraag: "En wat bedoelt u dan met 'En voor u verandert er niets!'", kwam na een lange stilte het advies om op Google naar deze faciliteiten te zoeken.

KPN bedankt voor de service, die ik gewend was!

U zult begrijpen dat er nog een e-mailtje van ongenoegen naar KPN is gegaan.
Mijn excuses voor het ongemak dat u nu ondervindt op deze site. Hopelijk zijn de problemen snel opgelost.


Henk Casteel
(webmaster)

stap terug
terug