Van de redactie

seizoen 1998/1999 nr. 1
stap terug
Met dank voor de introductie van de voorzitter op pagina 7
lijkt het me niet meer dan beleefd om mezelf even voor te stellen als nieuwe redacteur van het blad "Schaak".

Komend uit de wereld van kranten, weekbladen, radio en televisie ben ik enkele jaren geleden vanuit het westen neergestreken in Teuge om een eigen persbureau te beginnen.

Leerproces
Mijn liefde voor het schaakspel dateert uit m'n jeugd, maar van clubschaak is het nooit gekomen. Dat ik hiermee niets verzwijg, moge blijken uit mijn plaats op de ranglijst van de interne competitie. Ter compensatie van het voortdurende leerproces, waarin ik mij bij de Twellose Schaakclub bevind, doe ik af en toe dingen die me gemakkelijker afgaan.
Een blaadje maken bijvoorbeeld.

De voorpagina van
het vernieuwde clubblad
Leesbaar jasje
Dankzij de medewerking van tekstverwerker Arjen Koerhuis uit Deventer en drukkerij Robine in Twello ben ik er in geslaagd de aangeleverde kopij in een leesbaar jasje te steken. Voor de continuiteit van het vernieuwde blad "Schaak" reken ik niet alleen op de support van de voorzitter en de wedstrijdleider, maar ook op de steun van "gewone" (jeugd)clubleden.

Beschouw "Schaak" niet langer als een sluitpost op het bord, maar doe het komende seizoen mee aan een levendige invulling van ons clubblad.
Vertrouwend op een plezierige samenwerking zie ik de kopijstroom voor het nieuwjaarsnummer reikhalzend tegemoet.

Dick Panman, redacteur "Schaak"

De lezer aan zet